Gazette is samen met RAI Amsterdam bekroond bij de Dutch PR Awards voor de campagne Love your Liver. De jaarlijkse vakprijzen onderscheiden de beste PR-cases van Nederland. De jury prees de campagne om haar creatieve aanpak, duidelijke boodschap en zichtbare maatschappelijke impact.
Wat begon als een medisch congres groeide uit tot een landelijke bewustwordingscampagne over levergezondheid. RAI Amsterdam en het Amsterdam Convention Bureau organiseerden tijdens het EASL | The Home of Hepatology-congres gratis levertests voor het publiek. In Nederland lopen naar schatting 400.000 mensen risico op ernstige leverschade of leverkanker, vaak zonder het te weten. Het doel van Love your Liver was dat onderwerp uit de medische hoek te halen en dicht bij mensen te brengen: concreet, laagdrempelig en activerend.
Bericht gaat verder onder de foto

Een campagne met echte impact
De communicatiestrategie bestond uit twee stappen: eerst de landelijke aankondiging van de gratis levertests, gevolgd door onze persoonlijke persbenadering op basis van onderzoek van leverarts Bart Takkenberg. De mediarespons was overweldigend. Nog vóór de eerste testdag stond de telefoon roodgloeiend en maakten onder meer Goedemorgen Nederland, NPO Radio 1, Hart van Nederland, Het Parool en het NOS Journaal reportages vanaf locatie. Voor de tiny houses bij de RAI vormden zich lange rijen van mensen die wilden weten hoe het met hun lever gesteld was.
De jury van de Dutch PR Awards omschreef Love your Liver als ‘Een campagne die een ogenschijnlijk droog medisch seminar creatief, helder en zinvol maakt – en het onderwerp publiekelijk laat leven.’ Volgens de jury is ‘de inhoud stevig, de vertaling relevant en toegankelijk, en het resultaat zichtbaar op alle niveaus: van bewustwording tot meetbare impact.’
Een waardering om trots op te zijn
Voor Gazette is deze prijs een bijzondere erkenning van de kracht van journalistieke PR. Love your Liver laat zien dat PR meer kan zijn dan zichtbaarheid alleen: het kan mensen bewust maken, informeren en aanzetten tot actie. Samen met RAI Amsterdam kijken we met trots terug op een campagne die écht verschil maakte.


